loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

بازدید : 1018
شنبه 3 خرداد 1399 زمان : 14:26

زندگینامه لوییس سوارز

لوییس آلبرتو سوارز دیاز (به اسپانیایی: Luis Alberto Suárez Díaz) (زاده ۲۴ ژانویهٔ ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال اهل اروگوئه است که به عنوان مهاجم برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی اروگوئه بازی می‌کند. سوارز یکی از بهترین بازیکنان جهان به‌شمار می‌رود، به طوری که بیش از ۴۰۰ بار در رقابت‌های باشگاهی و ملی گلزنی کرده و در سال ۲۰۱۶ بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین گلزن لالیگا اسپانیا شده‌است.

نام کامل: لوییز آلبرتو سوارز دیاز

نام مستعار: -

ملیت: اروگوئه

باشگاه: بارسلونا

تاریخ تولد: 24/1/1987

سن: 33

محل تولد: سالتو، اروگوئه

پست: مهاجم

قد: 182 سانتی متر

وزن: 86 کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه: 9

شماره پیراهن در تیم ملی: 9

پای تخصصی: راست

زندگینامه لوییس سوارز

لوییس آلبرتو سوارز دیاز (به اسپانیایی: Luis Alberto Suárez Díaz) (زاده ۲۴ ژانویهٔ ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال اهل اروگوئه است که به عنوان مهاجم برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی اروگوئه بازی می‌کند. سوارز یکی از بهترین بازیکنان جهان به‌شمار می‌رود، به طوری که بیش از ۴۰۰ بار در رقابت‌های باشگاهی و ملی گلزنی کرده و در سال ۲۰۱۶ بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین گلزن لالیگا اسپانیا شده‌است.

نام کامل: لوییز آلبرتو سوارز دیاز

نام مستعار: -

ملیت: اروگوئه

باشگاه: بارسلونا

تاریخ تولد: 24/1/1987

سن: 33

محل تولد: سالتو، اروگوئه

پست: مهاجم

قد: 182 سانتی متر

وزن: 86 کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه: 9

شماره پیراهن در تیم ملی: 9

پای تخصصی: راست

وب سایت رسمی: www.luissuarez.com

زندگی:

لوئیس سوارز به عنوان چهارمین فرزند یک خانواده در شهر سالتوی کشور اروگوئه چشم به جهان گشود. برادر بزرگ تر او به نام پائولو سوارز هم یک فوتبالیست حرفه ای است که هم اکنون برای تیم کامنیوکیشن در کشور گواتمالا بازی می کند. سوارز وقتی هفت ساله بود همراه با خانواده اش به شهر مونته ویدو نقل مکان کرد و وقتی نه ساله بود از خانواده اش جدا شد. در مونته ویدو سوارز قابلیت های فوتبالی خود را با بازی در خیابان ها افزایش داد، در عین حال این که به عنوان یک جاروکش به تمیز کردن خیابان ها اشتغال داشت. فقر زندگی سوارز در زمان حضورش در اروگوئه و تفاوت های فاحش سطح زندگی این ستاره در اروپا با کشور محل تولدش دلیل رفتارهای خشن گاه و بیگاه او توصیف می شود، به همین دلیل نگاه جراید و رسانه های ورزشی اروگوئه به رفتارهای این بازیکن با نگاه اروپایی ها کاملا متفاوت است. سوارز نژاد مخلوطی دارد، این در حالی است که اسناد عمومی نشان می دهد او یک پدربزرگ سیاه پوست داشته است و سوارز در جریان اتهام توهین نژادپرستانه به پاتریس اورا اعلام کرد که با گفتن کلمه نِگریتو (NEGRITO) قصد توهین نداشته و واژه مای نِگریتو (mi negrito) کلمه ای بوده که مادربزرگ او شوهرش را با آن خطاب می کرده است، اما اتحادیه فوتبال انگلستان این توضیح را قانع کننده نداسته و سوارز را برای هشت جلسه از همراهی تیمش محروم کرد. اخبار استقلال را در سایت آبشار 24 بخوانید.

سوارز در سن پانزده سالگی و در شهر مونته ویدو قرار ملاقات های خود را با سوفیا بالبی آغاز کرد، اما خانواده سوفیا بالبی در سال 2003 به بارسلون نقل مکان کردند. متعاقب این مسئله سوارز که به دنبال حضور در یک باشگاه معتبر و مشهور بود و به دنبال یک فرصت برای نقل مکان به اروپا می گشت تصمیم گرفت به اسپانیا برود. لوئیس در سال 2009 با سوفیا بالبی ازدواج کرد و این دو اکنون یک پسر و یک دختر دارند. سوارز در تاریخ 11 جولای 2014 به باشگاه بارسلونا پیوست و بدین ترتیب توانست به محل زندگی خانواده سوفیا نزدیک تر شود. سوارز بعد از پیوستن به بارسلونا در مصاحبه ای گفت: "لیورپول هر کاری را برای ماندن من در انفیلد انجام داد، اما حضور در شهری که خانواده همسرم زندگی می کنند و بازی در تیم مثل بارسلونا آرزو و رویای همیشگی من بوده است.

در سال 2014 سوارز زندگی نامه خود را با عنوان «عبور از خط- زندگی من» منتشر کرد. اخبار پرسپولیس را ببینید.

آغاز فوتبال

سوارز فوتبال حرفه‌ای را سال ۲۰۰۳ از باشگاه ناسیونال اروگوئه در رده جوانان شروع کرد او چنان درخشید که در ۱۹ سالگی به باشگاه خرونینگن رفت. او سپس در سال ۲۰۰۷ به آژاکس آمستردام پیوست که انجا هم همچون ستاره درخشید و در این باشگاه حدوداً ۱۰۰ گل را به‌ثمر رساند. او همچنین در سال ۲۰۱۰ اولین افتخار تیمی خود را با قهرمانی در جام حذفی هلند تجربه کرد و آقای گل لیگ برتر هلند و بازیکن منتخب سال هلند شد. در بیوگرافی لوییس سوارز جالب است بدانید که وی در ژانویه ۲۰۱۱ به لیورپول فروخته‌شد و در ۲۰۱۴ با این تیم به نایب قهرمانی در لیگ جزیره دست یافت. او در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ جایزهٔ بازیکن سال فوتبال انگلستان را دریافت کرد و به همراه کریستیانو رونالدو گلزن برتر سال اروپا شد. او سپس با قراردادی به قیمت ۸۲.۳ میلیون یورو به بارسلونا پیوست و یکی از گران‌قیمت ترین بازیکنان جهان شد. بازیهای سوارز در بارسلونا و همکاری های فوق العاده او با لیونل مسی باعث شد که لوییس سوارز به یکی از بهترین بازیکن های جهان تبدیل شود. وی همراه تیم ملی اروگوئه در سه جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ شرکت کرده است.

۴ گل زده ی لوییس سوارز موفق شد تا تیم اروگوئه را در کوپا آمریکا سال ۲۰۱۱ به قهرمانی برساند و به عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت توپ طلای بهترین بازیکن را از آن خود کند

سوارز در ناسیونال اروگوئه

سوارز در سن 14 سالگی وارد تیم ناسیونال شد. و از سال 2005 وارد تیم بزرگسالان ناسیونال شد و در سپتامبر 2005 اولین گلش را زد. ناسیونال در این فصل قهمران لیگ اروگوئه شد. او در پایان فصل در 27 بازی 10 گل زد. اخبار ورزشی را آنلاین ببینید.

سوارز در گرونینگن هلند

پس بازی زیبای سوارز در لیگ اروگوئه استعداد یاب های باشگاه گرونینگن هلند تصمیم گرفتند او را خریداری کنند.و سرانجام با مبلغ 800٫000 یورو او را به خدمت گرفتند.سوارز 19 ساله در فصل 2005-06 با 29 بازی 10 گل وارد دروازه حریفان کرد.

سوارز در آزاکس هلند

سران باشگاه آژاکس برای به خدمت گرفتن سوارز مبلغ 3٫5 میلیون یورویی را به گرونینگن پیشنهاد دادند اما آنها را رد کردند سوارز از این تصمیم گرونینگن ناراحت شد، اما آژاکسی ها با افزایش رقم پیشنهاد خود به 7٫5 میلیون یورو اورا برای 5 سال از گرنینگن خریدند. سوارز در زمان حضورش در آژاکس در 159 بازی 111 گل به ثمر رساند.

لویس سوارز و مسی

نیمار جونیور و لیونل مسی در کنار لوییس سوارز

سوارز در لیورپول انگلیس

در فصل 2010-11 سوارز را با قراردادی 5 ساله و با مبلغ 22٫8 میلیون پوند به لیورپول انگلیس پیوست. سوارز اولین گل خود را برای لیوپول در 2 فوریه برابر استوک سیتی به ثمر رساند.

سوارز در فصل 2013/14 با زدن 31 گل در رقابت های لیگ برتر انگلیس به همراه کریستیانو رونالدو بهترین گلزن اروپا لقب گرفت و جایزه کفش طلا اروپا را دریافت کرد. سوارز پس از سه سال حضور در فوتبال انگلیس با وجود محرومیت راهی بارسلونا شد.

سوارز در بارسلونا اسپانیا

سوارز که در جام جهانی 2014 برزیل به دلیل گاز گرفتن کیه لینی در جریان دیدار تیم ملی اروگوئه و ایتالیا از سوی فیفا برای مدت 4 ماه محروم بود با قردادی به ارزش 71 میلیون پوند از آنفیلد راهی نیوکمپ شد. سوارز در ابتدا از تمای فعالیت های ورزشی محروم بودو تمرینات خود را در خانه ای که باشگاه بارسلونا برای وی در نظر گرفته بود انجام می داد تا اینکه سوارز در دادگاه فرجام خواهی با تخفیف روبرو شد و یک ماه آخر محرومیت خود را در کنار تیم بارسلونا سپری کرد و توانست در تمرینات این تیم حاضر شود تا دوباره شرایط بازی کردن را کسب کند.

سوارز 10 بازی ابتدای بارسلونا را در فصل 2014/15 از دست داد اما درست زمانی که دیدار ال کلاسیکو فرا رسید جواز بازی کردن را دریافت کرد و توانست اولین الکلاسیکو خود را در سانتیاگ. برنابئو تجربه کند. وی در بازی های ابتدایی بارسا کاملا کیج و سردرگم بود، البته در ایم مدت پاس گل های زیادی به ثبت رسانده بود تا اینکه سوارز بعد از گذشت چند هفته اولین گل خود را برای بارسلونا در دیدار با آپوئل به ثمر برساند.

حقایقی دربارهٔ او

لقب سوارز 'El Pistolero' یا 'The Gunfighter' به معنی جنگجوی تفنگدار است.

یکی از ویژگی‌های برجستهٔ او گوشهایش است. در واقع گوش‌های او در مدت حضورش در هلند توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود به طوری که از گوش‌های در یک تبلیغ سمعک استفاده شده بود!

لوئیس زمانی که به آژاکس پیوست موی بلندی داشت اما مدتی بعد همسرش صوفیا، موهایش را کوتاه کرد. دلیل همسرش این بود که با این حرکت او به نوعی احترام خود را نسبت به کاپیتان شدنش در آژاکس نشان می‌دهد.

۴) او در ۴ ژانویه ۱۹۸۷ متولد شده‌است. میشا بارتون بازیگر فیلم The OC و یولز هولند نوازنده معروف نیز در همین تاریخ متولد شده‌اند.

۵) لوئیس در Salto که دومین شهر بزرگ اروگوئه است رشد کرده‌است. این شهر به خاطر داشتن استخر حرارتی که در طول سال ۱۰۰ درجه فارنهایت دما دارد معروف است.

۶) او در فصل ۱۰–۲۰۰۹ با به ثمر رساندن ۴۹ گل (در مجموع) بهترین گلزن لیگ هلند شد. او در همان سال بهترین بازیکن فصل این لیگ نیز شد.

۷) فدراسیون تاریخ و آمار او را بهترین گلزن فصل جهان در فصل ۱۰–۲۰۰۹ معرفی کرد.

۸) سوارز سال‌ها قبل از آمدن به بارسلونا لیونل مسی را بهترین بازیکن جهان می‌دانست. او در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی El Mundo Deportivo در سال ۲۰۰۹ گفت: «مسی بهترین است، هیچ شکی در این نیست. تماشای بازی او بسیار لذت بخش است. من از مارتین کاسرس در مورد مسی پرسیدم و او گفت که در رختکن او در بین بچه هاست و بسیار فروتن است.»

۹) به گفتهٔ خود سوارز نقطه قوت او در فوتبال تکنیک و استعداد ذاتی او در گلزنی است. او می‌گوید: «من از نظر تکنیک خوب هستم و بسیار خوش شانسم که به صورت ذاتی آسان گلزنی می‌کنم. هر چند دوست ندارم در مورد خودم صحبت کنم، ترجیح می‌دهم دیگران در مورد من نظر بدهند.»

۱۰) او همنام با یکی از بهترین بازیکنان تاریخ اسپانیاست. لوئیس سوارز بزرگ، بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ برای بارسلونا و اینتر میلان بازی می‌کرد. ۳بار قهرمانی در سری آ، ۲ بار قهرمانی در اروپا و ۲ جام حذفی در طی ۹ فصل حضور در اینتر میلان کارنامهٔ او را درخشان می‌کند.

افتخارات لوییز سوارز:

باشگاهی

ناسیونال:

قهرمانی لیگ اروگوئه: ۲۰۰۵/۰۶

آژاکس:

قهرمان لیگ هلند: ۲۰۱۰/۱۱

۲ بار نایب قهرمان لیگ هلند: ۲۰۰۷/۰۸، ۲۰۰۹/۱۰

قهرمان جام حذفی هلند: ۲۰۰۹/۱۰

قهرمان جام یوهان کرایف: ۲۰۰۷

لیورپول:

نایب قهرمان لیگ برتر انگلیس: ۲۰۱۳/۱۴

قهرمان جام اتحادیه انگلیس: ۲۰۱۱/۱۲

بارسلونا:

قهرمان لالیگا اسپانیا: ۲۰۱۴/۱۵

قهرمان جام حذفی اسپانیا: ۲۰۱۴/۱۵

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۴/۱۵

ملی

قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۱

مقام چهارم جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

فردی

بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس (جایزه سال پی‌اف‌ای) : ۲۰۱۳/۱۴

بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس از نگاه نویسندگان ورزشی: ۲۰۱۳/۱۴

کفش طلای اروپا با زدن ۳۱ گل: ۲۰۱۳/۱۴

بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس: ۲۰۱۳/۱۴

بهترین بازی سال فوتبال هلند: ۲۰۰۹/۱۰

حضور در تیم منتخب اروپا از نگاه رسانه ورزش‌های اروپا: ۲۰۱۳/۱۴

کفش طلای لیگ برتر هلند: ۲۰۰۹/۱۰

بهترین گلزن جام حذفی هلند: ۲۰۰۹/۱۰

بهترین گلزن دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه قاره جنوبی: ۱۱ گل

بهترین بازیکنن کوپا آمریکا ۲۰۱۱

بهترین بازیکن فصل آژاکس: ۲۰۰۸/۰۹، ۲۰۰۹/۱۰

بهترین گلزن آژاکس: ۲۰۰۸/۰۹، ۲۰۰۹/۱۰

بهترین بازی فصل لیورپول: ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۳/۱۴

بهترین گلزن لیورپول: ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۳/۱۴

حضور در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۴/۱۵

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 68
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 92
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 162
  • بازدید ماه : 960
  • بازدید سال : 6380
  • بازدید کلی : 49393
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی