loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

بحث در مورد دانش تاریخی و همچنین تقویم های مختلف در سراسر جهان و چگونگی توضیح آنها همیشه محبوب ترین موضوعات در بین علاقه مندان علوم بوده اند. تقویم میلادی از ای

بازدید : 145
دوشنبه 29 دی 1399 زمان : 16:46

بحث در مورد دانش تاریخی و همچنین تقویم های مختلف در سراسر جهان و چگونگی توضیح آنها همیشه محبوب ترین موضوعات در بین علاقه مندان علوم بوده اند. تقویم میلادی از این قاعده مستثنی نیست. تاریخ تقویم میلادی بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است زیرا بسیاری از کشورها از آن به عنوان تقویم رسمی خود استفاده می کنند. از آنجا که مقالات در این زمینه در وب اغلب مبهم یا مختصر هستند ، ما تصمیم گرفته ایم که به طور مفصل با تقویم میلادی و مقالات مرتبط برخورد کنیم. آنچه می خوانید تلاش همکاران ما در استفاده از منابع معتبر در این زمینه است تا بتوانیم تاریخچه تقویم میلادی و موارد پیرامون آن را به روشی ساده و روان بیان کنیم.

به گزارش ساعت 24 ، ترتیب ماه های میلادی چیست؟ آیا تاکنون فکر کرده اید که کدام یک از ماه های میلادی با کدام یک از ماه های قمری قرینه است؟ با ما همراه باشید تا مقاله کاملی را که در این زمینه برای شما جمع آوری کرده ایم بخوانید.

ماه های سال ژانویه ، فوریه ، مارس (مارس) ، آوریل (آوریل) ، مه (مه) ، ژوئن (ژوئن) ، جولای (جولای) ، آگوست (آگوست) ، سپتامبر ، اکتبر ، نوامبر و دسامبر است.

ماه های میلادی

به دلیل مبانی مختلف تقویم میلادی و تقویم شمسی ، همیشه برای ما که سالها با تقویم های خورشیدی کار کرده ایم بسیار دشوار است که روزهای میلادی را با روزهای شمسی و ترتیب آنها مطابقت دهیم. با دانستن ترتیب ماه های میلادی و به طور کلی اطلاعات هر ماه ، می توان مطابق تقویمی که در بیشتر کشورهای جهان استفاده می شود ، برنامه ریزی خوبی انجام داد.
ژانویه
تلفظ: جَنیوری
تعداد روزها: 31

2 فوریه
تلفظ: فِبروری
تعداد روزها: 28 یا 29

3مارس
تلفظ: مارچ
تعداد روزها: 31

4 آوریل
تلفظ: آوریل
تعداد روزها: 30

5 مه
تلفظ: می
تعداد روزها: 31

6 ژوئن
تلفظ: جون
تعداد روزها: 30

7 جولای
تلفظ: جولای
تعداد روزها: 31

8 آگوست
تلفظ: آگست
تعداد روزها: 31

9 سپتامبر
تلفظ: سِپتِمبر
تعداد روزها: 30

10 اکتبر
تلفظ: اکتُبر
تعداد روزها: 31

11 نوامبر
تلفظ: نِمبر
تعداد روزها: 30

12 دسامبر
تلفظ: دسِمبر
تعداد روزها: 31

ظهور تقویم میلادی

کنستانتین یا کنستانتین (2733-333 میلادی) اولین امپراطور مسیحی بود که روم را اداره کرد. وی در سال 313 میلادی ، مسیحیت را به یکی از ادیان رسمی آن زمان تبدیل کرد. با دستور قسطنطنیه ، سیستم شمارش روزهای ماه لغو و با روز معمول هفته جایگزین شد و یکشنبه را به عنوان اولین روز هفته و روز عبادت مسیحی تعیین کرد. در سال 325 میلادی ، شورای عمومی کلیسای شهر نیکیه (در شمال غربی ترکیه امروزی) با حضور کنستانتین و 318 دانشمند مسیحی تشکیل شد. در این شورا ، قوانین مسیحیت تصویب شد. یکی از مصوبات این شورا این بود که سال خورشیدی برای امور عمومی و اهداف و سال قمری برای تعیین برخی از تعطیلات و برگزاری امور مذهبی مانند عید پاک و غیره شناخته شده است. در سال 325 میلادی ، طبق مشاهدات نجومی ، تاریخ اعتدال بهاری 21 مارس تعیین شد.

ظهور تقویم میلادی نتیجه یک اختلاف طولانی مدت بین کلیساها بر سر محاسبه صحیح روزهای تولد عیسی مسیح و عید پاک بود. در سال 525 میلادی ، یک راهب رومی به نام دیونیسیوس اگزجیوس ، به درخواست پاپ ژان اول ، جداول جدیدی را برای تعیین روز عید پاک آماده کرد. وی پیشنهاد کرد که تاریخ تولد عیسی (ع) به عنوان مبدا تقویم مسیحی انتخاب شود. به دلایل ناشناخته ، دیونیزیوس روز تولد عیسی مسیح را 25 دسامبر شمرد. از طرف دیگر ، دانشمندان با استناد به مدارک و اسناد مختلف تاریخ تولد مسیح را حدود 4 تا 12 سال قبل از تاریخی که دیونیسیوس محاسبه می کند ، تکیه می کنند. در تقویم پیشنهادی وی ، طول سال شمسی 365.25 روز بود و تعداد سالهای قابل تقسیم بر 4 یک جهش در نظر گرفته شد. اما استفاده از تقویم میلادی به دلیل اختلاف نظر کلیساهای مسیحی رایج نشد.

تقویم میلادی از قرن هفتم میلادی در ایتالیا و انگلیس و بعداً در مناطقی از اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته است. از قرن یازدهم میلادی ، تقویم میلادی در بیشتر اروپا رواج یافت. در قرون اخیر ، در بسیاری از موارد تاریخی ، نجومی و غیره از تقویم میلادی به عنوان "تقویم جولیان" یا "تقویم جولیان" یا "تقویم جولیان" یاد شده است.

تغییر تقویم میلادی

همانطور که گفته شد ، طول سال شمسی در تقویم میلادی 365.25 روز بوده است. اگر سال خورشیدی واقعی (دوره زمانی بین دو عبور متوالی از مرکز خورشید از اعتدال بهاری) تقریباً 3265/2465 شبانه روز باشد. بنابراین ، طول سال در تقویم میلادی مذکور به میزان 0.0078 روز و شب بیشتر از متوسط طول سال شمسی واقعی در نظر گرفته شد. این خطای سالانه به تدریج باعث شد که فصول خورشیدی تقریباً هر 128 سال ، یک روز و شب زودتر از تاریخ واقعی آنها آغاز شود. در نتیجه ، تعطیلات محاسبه شده براساس تقویمهای آن زمان دیرتر از تاریخ واقعی آنها اتفاق افتاده است. در اولین تقویم های کلیسایی که در سال 325 میلادی تعیین شده است ، طبق مشاهدات نجومی ، تاریخ اعتدال بهاری 21 مارس بود. اما در سال 1325 میلادی ، یعنی بعد از 1000 سال ، اشتباهات جمع شده باعث شد تاریخ اعتدال بهاری 8 روز زودتر ، یعنی در تاریخ 13 مارس باشد. از ابتدای ربع دوم قرن چهاردهم تلاشهای زیادی برای اصلاح تقویم میلادی انجام شد.

در سال 1576 ، پاپ گریگوری سیزدهم کمیسیون ویژه ای را به ریاست کریستوفر كلاویوس ، ستاره شناس و استاد ریاضیات دانشگاه عیسی رم ، برای بررسی و اصلاح تقویم میلادی منصوب كرد. در همان زمان ، الیاس لیلیوس ، استاد دانشگاه پروجا ، پیشنهادی را که چند سال قبل برای اصلاح تقویم میلادی ارائه داده بود ، به پاپ ارائه داد. این پیشنهاد توسط کمیسیون اصلاح تقویم مورد بررسی قرار گرفت. سرانجام ، اصول کلی تقویم اصلاح شده در 24 فوریه 1582 ، با فرمان پاپ گریگوری سیزدهم منتشر شد. این فرمان براساس دو اصل تقویم میلادی اصلاح شد:

الف - تاریخ اعتدال بهاری در سال 1582 توسط ایگناتیوس دانته ، یکی از اعضای کمیسیون اصلاح تقویم ، با استفاده از یک شاخص بزرگ در محل کلیسای بولونیا مطابق با 11 مارس تعیین شد ، در حالی که در سال 325 میلادی تاریخ بهاری اعتدال در 21 مارس تنظیم شد. مشاهدات نجومی دانته نشان داد که در سال 1582 ، آغاز بهار ، پس از سال 1257 میلادی ، 10 شبانه روز زودتر از تاریخ واقعی خود آغاز شده است. برای اصلاح تقویم میلادی ، 10 شبانه روز از سال 1582 میلادی حذف شد. به این ترتیب 5 اکتبر 15 اکتبر 1582 میلادی در نظر گرفته شد و در سال 1582 میلادی آن را "سال تصحیح" نامیدند.

ب - اعتدال بهاری را در تاریخ واقعی آن تثبیت کرده و از تکرار خطاهای انباشته به دلیل تفاوت بین طول سال شمسی در تقویم میلادی و میانگین طول سال شمسی واقعی (که تقریباً 3 روز در سال بود) جلوگیری کند. هر 400 سال بعد از میلاد) تصمیم گرفته شد که سالها

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 340
  • بازدید سال : 5760
  • بازدید کلی : 48773
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی